+

Inschrijven kan tot 1 juli a.s.

Heb je nog vragen over studeren bij Artemis plan een persoonlijk gesprek. 

Bachelor of Arts tot Allround Creative Concept Developer in Trend Forecasting, Styling en Art Direction

FUNDAMENT VOOR EEN CARRIÈRE IN DE CREATIEVE INDUSTRIE

Niemand kan straks meer om je heen, want in onze voltijd Bachelor leiden we je namelijk op tot allround creatief concept developer met een solide basis in zowel creatie, theorie als praktijk.

Artemis blinkt uit in de link tussen creativiteit en het bedrijfsleven, die in veeleisende sectoren, zoals fashion, interieur, retail, food, hospitality, reclame & media terecht kan. Je krijgt inspirerende, up-to-date theorie, maar bovenal leer je van ervaren praktijkdocenten wat het bedrijfsleven van je verwacht. Daarna mag je het toepassen bij de mooiste stageplekken.

We begrijpen het als je nog vragen hebt. Stel je vraag hier, bel ons op 020-6895100, kom naar één van onze open dagen of plan een afspraak voor een persoonlijke rondleiding. 

IMG 0043
IMG 8465

Opbouw opleiding

WAAR BLINK JIJ IN UIT?

We gaan er samen voor zorgen dat jij in vier jaar boven jezelf uitstijgt. In de eerste twee jaar raken we onze drie focusgebieden van het creatieve werkveld aan. Daarna focus je op waar jij in uitblinkt. Het vooruitkijken en analyseren van nieuwe trends? Hands-on werk in styling? Of de tofste ideeën vormgeven als art director?

We leren je allround concepten te ontwikkelen door te onderzoeken, conceptualiseren, creëren en te communiceren. Met deze unieke Artemis-aanpak ontwikkel je relevante creatieve concepten die verbinden met mensen, markten en de maatschappij. 

Vanaf jaar drie leg je het accent op een focusgebied. Tijdens deze tweede fase ontdek je waar jij in uitblinkt met een duidelijke eigen stijl.

Trend forecasting

Leer de wereld voor zijn

Voor het bedrijfsleven is het begrijpen en voorspellen van trends van levensbelang. Als trend forecaster leer je creatieve concepten ontwikkelen en vormgeven op basis van een behoefte of een probleem. Je onderzoekt en analyseert wat er met de mens, de markt en de maatschappij gebeurt. Intuïtie, cultureel inzicht en creativiteit zijn daarbij essentieel. Met deze vaardigheden maak je een conceptuele doorvertaling naar bijvoorbeeld fashion trends, retailformules, events en interieurs. Deze presenteer je met een duidelijk visueel verhaal.

Het zwaartepunt ligt in dit focusgebied op onderzoek.

Work
IMG 8689 2
Lees meer over het vak trend forecasting van onze docent Anoinette van den Berg.

Styling

Maak wat de markt nu vraagt

Wat wil de consument van vandaag? Waar zoeken ze bewust of onbewust naar? Dat ga jij als stylist leren maken. Je leert het esthetische of visuele uiterlijk vormgeven van een product of ruimte. Het omvat kleuren, vormen, patronen/dessins, materialen en andere visuele elementen die iets aantrekkelijk maken. Je ontwikkelt de capaciteit om anders dan anderen naar producten en ruimten te kijken. In dit creatieve proces krijgt je eigen idee en signatuur vorm.

Het zwaartepunt ligt in dit focusgebied op creatie.

HANNAH KROON 5
Hannah Kroon
FEE VAN DER WAL 2
Fee van der Wal
Lees hoe Oscar met zijn baan als stylist in Milaan werkt.

Art direction

LEER MENSEN IN EEN VERHAAL MEENEMEN

Ideeën zijn onze krachtigste wapens. Ze worden met een goed verhaal verspreid. Als art director creëer je visuele content met een duidelijk concept. Je leert visuele storytelling voor branding en sterke, relevante concepten te ontwikkelen. Art directors zijn merkdenkers en leggen makkelijk de verbinding tussen mens, markt en de maatschappij. Uiteindelijk ga je branding ontwerpen en campagnes ontwikkelen.

Het zwaartepunt ligt in dit focusgebied op visuele communicatie en storytelling.

LEER MENSEN IN EEN VERHAAL MEENEMEN

CATHELIJN OTTO 2
Cathelijn Otto
IMG 8888 2
Lees het verhaal van art director Celine Vos.

In vier duidelijke stappen naar je einddoel

De beroepspraktijkgerichtheid van de opleiding is een speerpunt van Artemis Academie en heeft het doel je op
te leiden tot een allround conceptontwikkelaar met visie en met ondernemende en onderzoekende kwaliteiten.

oriënteren > verdiepen > differentiëren > positioneren

Jaar 01

Oriënteren

Het eerste jaar staat in het teken van oriëntatie op alle differentiaties. Met zowel praktische als theoretische kennis en vaardigheden maak je ook kennis met studeren aan het HBO. Je leert onderzoeken, creatief denken en handelen, experimenteren en fouten maken. Allemaal om conceptontwikkeling en creatie je eigen te maken. Je ontdekt je passie, kracht en leert reflecteren op je eigen werk(proces) en het werk van medestudenten.

Jaar 02

Verdiepen

In jaar twee leer je alles over het creatieve vakgebied. Je ontwikkelt in teamverband een praktijkgerichte beroepshouding. In deze fase zijn alle vakken met elkaar verbonden, ze staan in het teken van één overkoepelende opdracht uit het bedrijfsleven of een maatschappelijk relevant vraagstuk. Bedrijven worden direct betrokken voor praktijkprojecten en best practices. In de tweede helft van het jaar bepaal je op welke differentiatie je de focus gaat leggen: trend forecasting, styling of art direction

Jaar 03

Differentiëren

Het derde jaar staat in het teken van differentiëren. Je focus wordt nu steeds duidelijker. Op basis van je differentiatie zoek je een praktijkstage die bij je past. In deze fase ervaar je het bedrijfsleven en pas je kennis en vaardigheden samen met de stagepartner toe. Je begint een visie te vormen, signaleert kansen en wordt steeds ondernemender.

Jaar 04

Positioneren

In het laatste jaar ga je je positioneren als beginnend beroepsprofessional. Je studeert af op het gekozen focusgebied trend forecasting, styling of art direction. Voor je eindexamen formuleer je eigen onderzoeks- en ontwerpvragen en werk je aan complexe vraagstukken. Tegen deze tijd ben je in staat om zelfstandig keuzes te maken en op basis van een gelijkwaardige interactie tussen student, coach en stakeholders te werken. Je kunt je capaciteiten en kansen nu volledig benutten.