+

KLAAR VOOR DE VOLGENDE STAP?

START EIND AUGUSTUS JE HBO BACHELOR BIJ ARTEMIS. INSCHRIJVEN KAN NOG! 

©©

Je hebt deze module succesvol toegevoegd!

Our business network
Dentsu x Artemis
Schermafbeelding 2025 06 30 om 14 39 08

Samsara Anidra
De eindeloze wakkerheid

Artemis student Mae Schilling's Trend Forecast voor het Trend Rapport van Creative Agency Dentsu

Voor de consument van vandaag begint de dag met scrollen. Nog voor ze goed en wel wakker zijn, vliegen ze van een frontlinieconflict naar een productlancering, van politiek nieuws naar de nieuwste hotspot in de stad. Volledig verschillende werelden botsen binnen enkele seconden – zorgvuldig samengesteld door algoritmes die erop gericht zijn om zoveel mogelijk aandacht vast te houden.

Lees hieronder verder.

Vertaling1
Vertaling2
Vertaling4

De hele dag door worden reclamecampagnes op ieder vrij moment geprojecteerd: tijdens het ontbijt, tussen vergaderingen door en tot laat in de avond. Elke pauze in onze aandacht is een mogelijk contactmoment. Ondertussen blijft de stroom aan content toenemen. Koppen stapelen zich op, reels volgen elkaar in razend tempo op, en verhalen veranderen nog voor we ze echt hebben verwerkt. Die continue stroom van prikkels maakt het steeds moeilijker om emotioneel geraakt te worden. Alles schreeuwt om aandacht, maar weinig blijft écht hangen.

Altijd online

We leven nu in een wereld waarin de snelheid waarmee informatie op ons afkomt, groter is dan ons vermogen om die te verwerken. De grens tussen dag en nacht vervaagt, en ‘altijd online’ is de norm geworden. In die omgeving is creativiteit niet alleen bezig met opvallen, maar moet het ook vechten tegen het afnemende vermogen van mensen om zich écht te verbinden met wat ze zien.

Het verschil maken met betekenis

En dat brengt ons bij een cruciale vraag voor merken en bureaus: hoe blijf je relevant in een wereld waarin zoveel gebeurt, maar zo weinig echt binnenkomt? Het draait allang niet meer alleen om het verkopen van producten, maar om het vertellen van betekenisvolle verhalen die mensen weten te raken. De uitdaging is om niet weg te zinken in de ruis, maar juist het signaal te zijn waar mensen – vaak onbewust – op wachten. Een herinnering dat échte emotie nog altijd een plek heeft in deze razendsnelle wereld.

Het volledige trendboek van Mae lees je hier.

Vertaling3